dimecres, 14 de maig del 2014

GUANYADOR JOCS FLORALS 2014 -POESIA-

A continuació publiquem l'obra guanyadora dels Jocs Florals d'enguany a la categoria de POESIA.
L'autor és en Guillem Beteta, la nostra més sincera enhorabona! 


El cel

A trenc d'alba em desperto
fent el relleu al mussol
mig endormiscat t'observo
i em sorprenc del teu udol

La teva infinita bellesa
fa temps que s'està marcint
per culpa d'insolidaris
que et contaminen vivint

Els núvols encara ingenus
juguen a dibuixar
formes boniques que llisquen
pel teu infinit espai

De vegades et veig trist
com si volguessis plorar,
però quan la tempesta s'allunya
em tornes a enlluernar

Ple de natura i bellesa,
tan gran i extens com el mar,
aculls avions, aus i estrelles
que ens orienten al viatjar

Avui l'albada em desperta
i em mostra un vermell intens
i em sembla sentir com crida:
Torneu-me la llibertat!

Una llibertat perduda
davant de l'ésser humà
que contamina incansable
i no deixa respirar.
Guillem Beteta